Miközben az Accenture idei jelentése már a "posztdigitális" korszakról beszél és a digitalizációt alapkövetelménynek tartja, a hazai adatok még mindig azt mutatják, hogy a kkv-k kevéssé tesznek gyakorlati lépéseket ebbe az irányba.
A hazai vállalkozások mérföldekkel le vannak maradva az uniós és a világszintű átlagokhoz képest, és miközben a digitális világ bőven dübörög a fejlettebb országokban, nálunk apró lépésekkel haladunk csak felé. A KSH 2017-es adatai szerint a felmérésben részt vevő magyar vállalkozások csupán 16 százaléka vett igénybe fizetett felhő alapú szolgáltatást, sőt, honlappal is csak 69 százalékuk rendelkezett (összehasonlításképp: a finn vállalkozások esetében ez az arány 96%). A CRM rendszerek használatának arányáról a héten már beszámoltunk (LINK), mely szintén szomorú képet mutat.
A fejlődés érdekében a hazai kkv-knak bizony lépéseket kell tenniük, hiszen a digitalizáció már nem a jövő, hanem a jelen!
Az Accenture felmérésében megkérdezett több ezer vezető közel 80 százaléka vélekedett úgy, hogy a digitális technológiák mára szerves részét képezik vállalkozásuk alaptechnológiáinak - ide tartozik a közösségi média, a mobiltechnológia, az analitika és a felhő.
A közösségi média és a mobiltechnológia révén közvetlenül szólhatsz meglevő és potenciális ügyfeleidhez, partnereidhez. Szorosabb viszonyt alakíthatsz ki velük, mellyel bizalmat ébreszthetsz bennük és így visszatérő, lojális ügyfelekre tehetsz szert.
Az analitika segítségedre van a monitorozásban. Segítségével jobban megismerheted ügyfeleidet és igényeiket, rendszeresen ellenőrizheted a kitűzött céljaidat és folyamatosan fejlesztheted vállalkozásodat.
A felhő használata eltörli a fizikai korlátokat, és lehetővé teszi számodra, hogy valós időben informálódj vállalkozásod ügyeiről, bárhol is tartózkodsz.
Az Accenture által felvázolt posztdigitális korban egyre fontosabbá válik a termékek és szolgáltatások személyre szabása. A siker záloga eszerint, hogy vállalkozásod "mennyire tudja alkalmazni az ügyfeleinek, munkavállalóinak és üzleti partnereinek a személyre szabott valóságot és élményt nyújtó új technológiákat." Meg kell ismerned ügyfeleidet, tisztában kell lenned igényeikkel és kívánalmaikkal és folyamatosan képben kell lenned a változásokat illetően is.
Ugyanilyen fontossággal bír a valós idejű interakció - ráadásul nem csak az ügyfelekkel, de munkatársaiddal és partnereiddel is! Optimalizáld vállalkozásod működését a már általunk is bemutatott CRM rendszerekkel, projektmenedzsment eszközökkel és a pénzügyek felhőbe költöztetésével.
A kezdeti anyagi ráfordítás, idő-és energiabefektetés többszörösen megtérülhet használatukkal, ráadásul az, ami most még csak lemaradás, később lemorzsolódást is jelenthez vállalkozásodnak. Minél inkább halogatod a digitalizációt, annál nagyobb lesz a szakadék vállalkozásod kapacitása és ügyfeleid igényei között. És ami ennél is ijesztőbb: a szakadék épp így nő közted és a konkurencia között is!