Könyvelők és Vállalkozók együttműködése korlátok nélkül, felhő alapon!

Könyvelés a felhőben

Vezetői készségek a vállalkozás sikere mögött

2019. január 28. - Könyvelés a felhőben

A sikeres vállalkozás rengeteg tényezőn múlik - egy része rajtad kívül áll, egy része viszont Te magad vagy. Vannak ugyanis olyan készségek, melyek a legnehezebb piaci körülmények között is képessé tesznek arra, hogy utat találj vállalkozásodnak és sikerre vidd. Nézzük, melyek ezek!

goalcast.jpg

A készségeket alapvetően két kategóriába sorolhatjuk: az úgynevezett hard skillek, vagyis kemény készségek tanulással szerezhetőek  - például szakirányú végzettségek -, míg a soft skilleket, más néven puha készségeket nem lehet könyvekből elsajátítani. Ezek azok, melyek az interperszonális kommunikációt befolyásolják, és melyek a jó vezetőt meghatározzák.

A karizmatikus vezető kifejezést évtizedek óta az egyik legjelentősebb üzleti élethez szükséges tulajdonságként használják. A legendás vezetők első számú attitűdje ez, melyet sokféle megközelítésből lehet megfogni. Egyrészt jelenti az erős kisugárzást, a magabiztosságot és a dominanciát, másrészt olyan embert ír le, akire mások felnéznek és hallgatnak. Ez azonban csupán egy tulajdonság, egy vezetőnek ennél sokkal többel kell rendelkeznie!

Stratégiai gondolkodás, tervezőkészség

A vezető az, akinek a cég teljes működését át kell látnia, tudnia kell menedzselni a folyamatokat és részfeladatokat, valamint mindig egy lépéssel előrébb kell tartania fejben. A sikerhez időnként kockázatvállalásra van szükség, melyet csak úgy lehet magabiztosan kivitelezni, ha a vezető rendelkezik ezzel a készséggel.

Döntéshozás

A döntéshozatal bizony nehéz, ám a vezetői léttel automatikusan együtt jár. Döntened kell új üzletek megkötéséről, a meglevők ügyeiről, munkavállalóid sorsáról. Mindezt magabiztosan, következetesen és alaposan átgondolva kell tenned - vezetőként nincs helye a hezitálásnak és finomkodásnak.

Mások motiválása

Vállalkozásod csak úgy lehet sikeres, ha munkavállalóid is motiváltak, ehhez pedig elsődleges, hogy Te, mint motivációs faktor vegyél részt a cég működésében. Ha dolgozóid úgy látják, hogy minden nap motivált vagy, szenvedéllyel végzed a munkád, azzal őket is lelkesíteni tudod. 

Felelősségvállalás

Vezetőként nem csak saját döntéseidért kell felelősséget vállalnod, de munkavállalóid esetleges hibáiért is. Kifelé - az ügyfeleid felé - mindig egységes arcot kell mutatnotok, nem hibáztathatod az ügyfélnek munkatársaidat, hiszen azzal saját hitelességed is csorbul.

Előadói készség

Az egyik legfontosabb skill, melyre tárgyalások alkalmával, ügyfelek előtti prezentációk során, és networking eseményeken egyaránt szükséged lesz. Ha nem születtél előadónak, bizony sok energiát kell beleölnöd, hogy elsajátítsd ezt a készséged, ám később mindenképp kifizetődik!

Hatékony problémamegoldás, stressztűrés

Akadályok mindig lesznek, ám egy jó vezető ezeken is átlendül. A problémában is rögtön a megoldást keresi, miközben higgadtsága a csapatban is megnyugvást kelt.  

+1 A csapatba vetett hit és empátia

Bár a végére hagytuk, de ez a két tulajdonság adja a különbséget főnök és vezető között. Hiába van jól menő vállalkozásod, ha a munkavállalóid nem szeretnek, nem vagy igazán sikeres. Fontos persze, hogy meghúzd a határokat és következetes légy munkavállalóiddal szemben, de mindeközben emberileg is oda kell tenned magad.

dollarphotoclub_80983271-copy.jpg

Képek forrása: RiseLouisville, Goalcast 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acloud.blog.hu/api/trackback/id/tr5814590644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása