A legnépszerűbb videómegosztó oldal születéséről keveset hallani, pedig mára gyakorlatilag átvette a tévé helyét, és szinte monopolhelyzetben van más videómegosztókhoz képest.
Szabadon tölthetnek fel és nézhetnek tartalmat a felhasználók, illetve egyre elterjedtebb jelenség, hogy fiatal influencerek saját csatorna létrehozásával, követőtáboruk felduzzasztásával a megélhetésüket is köszönheti a Youtube-nak.
A Youtube-ot 2005-ben hozta létre a PayPal három egykori alapítója, név szerint Steve Chen, Jawed Karim és Chad Hurley, 2006-ban pedig már a Time magazin az év találmányának választotta.
Az első videó 2005-ben Jawed Karim egy állatkertben töltött látogatását mutatta be, és innen indult el a gépezet, ami azóta meghódította a világot, hiszen ez év májusától már mindenki számára elérhetővé vált a Youtube. Év végére napi 8 millió felhasználóval büszkélkedhetett, így nem csoda, hogy a következő évben lecsapott rá a Google és felvásárolta.
Innen pedig megnyílt az út a hirdetések előtt, egészen pontosan 2007-től már megjelenhetnek a felületen a Google AdWords hirdetései, amely az oldal népszerűsége miatt kiváló lehetőséget kínál a marketingeseknek. 2010-re már percenként 24 órányi anyagot töltöttek fel a felhasználók, a növekedés pedig azóta sem állt meg.
A szerzői jog kérdése okozott kihívást a Youtube-nak, amire az a megoldás született, hogy ilyen mennyiségű tartalomnál lehetetlen kiszűrni és törölni a szerzői jog megsértését, ezért csak regisztrálják őket, így a jogtulajdonosok a hozzájuk tartozó hirdetési bevételekből részesedhetnek.
Hazánkban 2012 óta elérhető a Youtube, amit a nagyvállalatokhoz hasonlóan a kisebb cégek is egyre inkább felfedeznek maguknak, és saját csatornán keresztül kommunikálnak követőikkel.