Könyvelők és Vállalkozók együttműködése korlátok nélkül, felhő alapon!

Könyvelés a felhőben

Tervezgeti a felhőbe költözést?

2019. március 24. - Könyvelés a felhőben

Segítünk dönteni.

Bevallom, hogy a borítókép kiválasztásában elsősorban az adta az inspirációt, hogy szombat délután van, és már az esti program lehetőségek járnak a fejemben. Ugyanakkor eszembe jutott az az egyszerű tény is, hogy még egy sör kiválasztásánál is fontos szempontokat veszünk figyelembe, akkor miért tennénk másként, amikor a munkával kapcsolatos döntés előtt állunk?
Amikor például arról kell döntenünk, hogy beadjuk-e végre a derekunkat, és belevágjunk a felhő alapú szolgáltatások alkalmazásába a céges könyvelésünkkel is. Hogy miért használom azt a kifejezést, hogy „is”, arra utalva ezzel, hogy már eleve használjuk a felhőt? Ugyan már, hiszen nem éppen a „felhő” elve alapján látom a munkahelyi gépemen és a telefonomon ugyanazokat a leveleket? Nem oda menti a telefonom a képeket, hogy spóroljak a tárhellyel, és egyből biztonságban tudhassam a rögzített, megismételhetetlen pillanatokat?
Tehát én már használom, szerintem Ön is használja, és holnapra mindenki használni fogja. Mindenki?! Hát, mindenki, akinek van bármilyen számítástechnikai eszköze, és/vagy okos telefonja. Mondom, mindenki.

adult-alcoholic-beverage-beer-1533864.jpg

Hans már döntött. Döntsön Ön is!

Tehát azt ígértem, hogy segítünk dönteni. A legtöbb hasonló ígéret után elkezdik az embert győzködni, hogy „csak most, csak neked”, „bolond lennél, ha nem ezt választanád”, és hasonló roppant ésszerű érvekkel traktálnak, ami engem általában inkább elriaszt, mint meggyőz. Éppen ezért én inkább csak szempontokat szeretnék felsorolni, hogy a döntés, az valóban minden egyes személy, cég, cégvezető esetében saját döntés legyen.

 

Vegyük sorra a fontos szempontokat!

Pénz beszél! Az az összehasonlítás, hogy a hagyományos (papír alapú) számlázás vagy a felhő alapú kerül többe nagyon összetett, hiszen rengeteg tényezőtől függ, és erről már rengeteget írtak. Vegyük inkább azokat a teljesen hétköznapi szempontokat, amiket könnyedén el tudunk dönteni. Mondjuk a mennyiség, a minőség, és a használhatóság kérdését.
Mi történik egy cégnél, ha kétszer annyi számlát állít ki, mint korábban? Papír alapon kétszer annyi számlatömb kell. Amikor az első betelt, akkor a másikat valakinek meg kell venni a nyomtatványboltban. Mondjam, hogy a felhő alapú „számlatömb” mikor telik be? Igen, pont akkor. Soha.

  Minőség? Mondjuk egy több éve kiállított számla, amit már sokan megnéztek, forgattak, összetapogattak, lekávéztak… Ja nem, bocsánat, csak megnyitottak…


Nem biztos, hogy a legjobb szó erre a „használhatóság”, én pusztán csak arra szeretnék utalni, hogy milyen alkalmakkor kerül elő egy számla. Hányszor van használatban, és egy-egy alkalom, az mennyire egyszerű? Természetesen kiállítják, elküldik, kifizetik, és „lefűzik” őket, és néha sajnos (akár évek múlva is) elő kell keresni közülük egyet-egyet. Ön hogy szeret keresni? Én Crtl F-fel.

 book-collection-education-159751.jpg

 

Fő a biztonság!

Abban, remélem egyetértünk, hogy azt semmiképpen nem szeretnénk, hogy a számláink, és egyéb könyveléssel kapcsolatos irataink más által is hozzáférhetőek legyenek. Tehát valamilyen bombabiztos hely kell számukra. Mondjuk egy páncélszekrény? Igen, kell egy páncélszekrény a cég irodájában. Meg a könyvelőnél is, és persze, ha hazaviszem őket valamilyen munka miatt, akkor otthon is. Sőt, útközben a kocsiban is, vagy éppen a liftben, mert akár ott is „gazdát cserélhet” az aktatáskám tartalma. Vagy, ha a felhő alapú számlázást választjuk, akkor mindezt megoldhatjuk egy megfelelő jelszóval.

 

Beugrom egy órácskára az irodába.

Kivel ne fordult volna már elő, hogy a napi jövés-menés közben úgy alakult a programja, hogy felszabadult egy órája. Mondjuk elmaradt egy megbeszélés, vagy egyszerűen csak hamarabb lett vége, mint az eredetileg terveztük. Szuper, akkor most nyertem 60 percet, amikor megcsinálhatok valamit, ami mondjuk csak estére, vagy holnapra volt betervezve. Mire elég ennyi idő? Arra biztosan nem, hogy elautózzak az irodáig, és ott kezdjem el kikeresgélni azokat a számlákat, papírokat, amiket szeretnék átnézni. A felhőből viszont azonnal ott lehet a laptopomon, vagy akár a telefonomon minden, amire szükségem van.

  

Mi lesz a többi szoftverrel, amiket eddig használtam?

Tehát felmerül a más rendszerekkel való kompatibilitás kérdése: Az ACloud menedzsment rendszerét folyamatosan fejlesztik, így természetes, hogy annak a felületére bejelentkezve használni tudja a megszokott programjait. Rajta keresztül elérhet új, hasznos szoftvereket is. Ha Önnek egyedi igénye merülne fel, annak a megoldásában is segítenek.

 hand-1571846_1920.jpg

Ezek után már csak egyetlen kérdés merülhet fel. Az eddig feltett kérdésektől eltérően nem eldöntendő, hogy igen vagy nem. Ezt vagy azt érdemes választani? Az egyetlen kérdés, hogy mikor.
A jó válasz erre az lenne, hogy már tegnap, de időgép hiányában javaslom, hogy legyen a felhőbe költözés felé vezető első lépés napja a mai nap.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acloud.blog.hu/api/trackback/id/tr8814713749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása