Könyvelők és Vállalkozók együttműködése korlátok nélkül, felhő alapon!

Könyvelés a felhőben

 Miben lehet segítségedre a piackutatás?

2019. január 02. - Könyvelés a felhőben

A piackutatás az egyik legfontosabb lépés egy újonnan induló vállalkozás előkészítésében. Lényegében ennek eredményeképp bizonyosodhatsz meg róla, hogy mire számíthatsz vállalkozásod jövőjét illetően, sőt, hogy egyáltalán érdemes-e belevágnod.

chatbot_magazine.jpeg

A piackutatás segítségével megismerhetjük, hogy megálmodott termékünk vagy szolgáltatásunk milyen környezetben kelhetne életre. Piackutatást nem kizárólag újonnan induló vállalkozás esetében szükséges végezni, akkor is nélkülözhetetlen, ha már meglevő vállalkozásodban szeretnél valamilyen újdonságot bevezetni.

Hogyan végezz piackutatást?

Primer kutatás

Primer kutatásnak azt nevezzük, ha magad végzed a felmérést. Ez természetesen az ideális eset, hiszen így a kutatást teljes mértékben testre szabhatod, az eredmények a te termékedre vagy szolgáltatásodra vonatkozó adatokat mutatják. Ahhoz azonban, hogy valós eredményeket kapj, jól kivitelezett felmérésre és kellően reprezentatív mintára van szükség, hiszen elég például, ha a kérdőív kérdései rosszul vannak megfogalmazva, vagy épp nem megfelelő embereket kérdezel, és máris olyan torz eredményeket kaphatsz, melyek később komoly következményekkel is járhatnak vállalkozásodra nézve. A legjobb tehát, ha szakemberhez fordulsz!

Szekunder kutatás

A szekunder kutatás épp azért jön jól, mert nem mindenki teheti meg, hogy szakemberhez forduljon. Ebben az esetben a már elvégzett kutatások eredményeiből tudsz tájékozódni - fontos azonban, hogy biztos forrásból származó adatokkal dolgozz! Az online elérhető adatbázisok jó alapot adhatnak, azonban mivel nem saját részre készülnek, nem fogják tökéletesen tükrözni vállalkozásodat.

Érdemes lehet a kettőt vegyíteni, és a szekunder kutatások eredményeit alapul véve végezni primer kutatást - ez nem csak költséghatékony, de eredményes módszer is!

Mit tudsz felmérni a piackutatás során?

cleverreach.jpg

Kép forrása: CleverResearch

Célcsoport

Feltehetően a piackutatás megkezdése előtt már fejedben van egy behatárolt fogyasztói réteg, melyet termékeddel vagy szolgáltatásoddal szeretnél elérni. A kutatás során elsődleges, hogy megtudd, az adott célcsoport valóban érdeklődik-e az ötleted iránt! Ehhez egy megfelelően behatárolt csoportra van szükséged, mely nem lehet se túl tág, se túl szűk - hüvelykujj-szabály azonban nincs a méretét illetően.

Ha megvan a célcsoport, fel kell mérned azt is, hogy hogyan tudod a kiszemelt emberek elérni:

  • milyen csatornákon keresztül
  • milyen módszerekkel
  • milyen üzenettel

És ezzel máris belecsöppentél a marketing és sales világába!

Konkurencia

Ma már nemigen tudsz olyan egyedi és új ötlettel előrukkolni, hogy ne kelljen tartanod a konkurenciától. Ez nem feltétlen baj, csak meg kell találnod azt, hogy miben tud a te terméked vagy szolgáltatásod többet, jobbat adni, mint a piacon fellelhető többi hasonló.

A konkurencia elemzése segítségedre lehet az árazásban, a marketingtevékenység meghatározásában, sőt, terméked fejlesztésében is. Vizsgáld meg a piacon megtalálható hasonló szereplők tevékenységét, valamint termékeikkel/szolgáltatásaikkal kapcsolatos visszajelzéseket. Keresd fel az egyes cégek honlapjait, közösségi média oldalait, illetve a termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos fórumokat, blogokat. Ez talán egyszerű közhelynek tűnhet, de rengeteg információt nyerhetsz ki belőlük!

istrazivanje.jpg

Amilyen gyerekjátéknak hangzik a piackutatás folyamata, olyan komoly háttértudást igényel az adatok megfelelő feldolgozása és felhasználása. Mielőtt nekilátsz, alaposan olvass utána a témának, vagy ha megteheted, kérd ki egy szakember tanácsát, hiszen erre fogod felépíteni vállalkozásod!  

 

 Főkép forrása: ChatbotMagazine

A bejegyzés trackback címe:

https://acloud.blog.hu/api/trackback/id/tr3114521426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása