Ahogy egy korábbi írásunkban már beszámoltunk róla, ezek a szuperhősök bizony drágán mérik a tudásukat.
De mihez kezdjen egy fiatal, vagy egy pályamódosításon töprengő idősebb, aki a kódoláson keresztül venné ki a részét a világ jobbá tételéből?
A két legismertebb hazai felnőttképzési intézményt mutatjuk be, ahol valóban versenyképes tudásra tehetnek szert a végzettek.
Codecool
Jelenleg 25 ezer szakember hiányzik a hazai piacról a Codecool szerint, azonban nem csak ez az oka annak, hogy garantált munkát ígérnek a 12+6 hónapos képzésüket elvégzőknek.
A Portfoliontól kapott több mint kétmillió eurós támogatás is mutatja, alkalmasnak találtattak ezen hiány pótlására az általuk képzett szakemberek.
18-40 éves a célcsoportjuk, és nem szükséges informatikai előképzettség a jelentkezéshez. 12 hónap elmélet és 6 hónap gyakorlat alatt sajátítják el a legfontosabbakat. Programozói tapasztalat és mentorálás, amit kapnak ez idő alatt.
Amiben segítik még a hallgatókat, hogy a 1,5 m forintos tandíjat utófinanszírozással törleszthetik a végzett informatikusok.
Innovatív oktatási rendszerük megoldást jelent az ágazat munkaerőpiaci hiányára és az oktatási intézmények gyakorlati hiányosságára.
Jelenleg Budapesten és Miskolcon találhatóak, de 2022-re Európa-szerte 24 új iskolát terveznek nyitni.
Green Fox Academy
Mindössze 4 hónap és 1,3 millió forint szükséges ahhoz, hogy a hallgatójukból informatikus szakember legyen, a statisztika alapján a képzés befejezése előtt a 80%-uk állásajánlatot kap, de a legrosszabbul járt hallgatójuk is egy hónappal a végzés után már új szakmájában dolgozott a kezdő, 2016-os évfolyamból. Minimum 200 ezer forintos nettó kezdőfizetés, ami egy juniornál is általában magasabb.
Oktatóik mind dolgozó senior programozók, akik alvállalkozóként vannak a Green Foxnál, ugyanakkor nem számít akkreditált OKJ-s képzésnek az itt kapott végzettség, azt mondják, nincs rá szükség a szektorban. Ez egyébként a Codecoolnál is így működik számtalan ok miatt azért, mert a tananyag kialakítását rugalmatlanná teszi, mint a felsőoktatási intézmények esetében. Ezt pedig egy naponta megújuló területen nem tehetik meg. Ha a képzéseik hosszabbak lennének, az is a tanagyag elavulásához vezetne, ezért nincs értelme munka mellett évekre elhúzni az oktatást.
Abban mindkét intézmény egyetért, hogy a diploma helyett olyan képességekkel kell rendelkezni a jövő informatikusának, mint a stressztűrő képesség és a nagy tudásanyag befogadása rövid idő alatt. A legjobbak pedig – ahogy bármilyen más területen – csak az igazán elhivatottakból válnak.