Napjainkban egyre fontosabbá válik a felhasználói élmény fogalma, hiszen nem elég a funkciókra koncentrálva logikus észérvekkel elkötelezettséget kiépíteni egy termék iránt. Élményre vágyunk a vásárlás során, a tanulásban, és a munkánkban is egyre több szakember foglalkozik a motiváció fenntartásával.
Amit nagyban szolgálhat egy hatékonyságot növelő, egyszerűen és könnyedén használható felhő alapú rendszer.
Az élmény, amit ezáltal megtapasztalhatunk a szabadság, kötetlenség érzetét adhatja, hiszen bárhonnan és bármikor tudunk kapcsolódni. Ez az egyre nagyobb teret hódító digitális nomád életformának is kedvez.
Ugyanakkor ösztönzi az olyan proaktív folyamatokat, mint a tudás megosztása (például a Wikipédián keresztül), a közös munkára (ami a Google Drive-on gyerekjáték), valamint a közösségi létre (közösségi oldalakon való jelenlét).
Legyen szó munkahelyi vagy magán használatról, a rendszer népszerűsége azon múlik, hogy mennyire sikerül megszerettetni a felhasználókkal és a mindennapos használatba beépíteni rutinként a felhő alapú rendszereket.
A User experience, vagy más néven UX design külön ágazattá nőtte ki magát, mely a tervezéskor a felhasználót teszi a fókuszába. Ebből a UI ami látható a felhasználók számára, tehát maga a design, az UX pedig ami ezt a háttérben létrehozza, maga a szerkezet.
Olyannyira fontossá váltak az UX és UI, hogy egyes vélemények szerint a vásárlói döntésben már meghatározóbbak, mint maga termék.
Tehát a cél: olyan szerethető rendszert adni a felhasználók kezébe, amelynek használata valóban élmény számukra. Mert megkönnyíti az életüket. Mert hatékonyabbá teszi a munkájukat. Mert leveszi a vállukról azokat a – például adminisztratív – terheket, melyek helyett koncentrálhatnak a kihívásokat jelentő feladatokra.
A legalapvetőbb, de legfontosabb tényező az elégedettséghez a webes kapcsolat erőssége. A szolgáltatás kimaradásával odavész a hatékonyság, és a szolgáltatók profitja is kárát látja az ilyen hibáknak.
Az IT eszközöknek is készen kell állniuk teljesítményben egy felhőszolgáltatással való összekapcsolódásra, nem beszélve arról, hogy a szolgáltatók milyen felületre optimalizálják terméküket. Arról nem beszélve, hogy a távmunkával, a digitális nomád életformával az eszközök variabilitása is megnő. Ami erre megoldást jelenthet a RIA, vagyis rich internet application, melynek feladata a különböző felületekre (mobil, tablet, desktop) a desktophoz hasonló élmény elérése egy böngésző plugin segítségével.
Ezekre a kihívásokra mind fel kell készülnie a felhőszolgáltatónak, hiszen igazán jó szolgáltatást akkor tud nyújtani, ha fel sem tűnik a felhasználóinak, mivel dolgozik, mint például a Google Drive-val vagy Dropbox-szal.
Az emberi tényező ugyanis még mindig megkerülhetetlen, ezért nagyon fontos, hogy a fejlesztők a leendő felhasználók fejével gondolkodva alkossák meg terméküket, megoldást kínálva a problémáikra.
Egy ilyen problémára megoldásként született az Acloud rendszere, mely a könyvelőknek és a vállalkozóknak kínál egységes, átlátható és könnyen kezelhető felületet, amelyen a teljes könyvelési folyamat elvégezhető.
Kíváncsi rá, hogy működik a gyakorlatban? Forduljon hozzánk bizalommal!