Könyvelők és Vállalkozók együttműködése korlátok nélkül, felhő alapon!

Könyvelés a felhőben

A célegyenesben - a cégalapítás lépései

2019. január 22. - Könyvelés a felhőben

Korábbi cikkeinkben végigvettük azon lépéseket, melyekkel meg kell lenned, mire eljutsz a cégalapítás konkrét lépéséig - most innen folytatjuk! Hogyan is zajlik egy cég alapítása?

rawpixel-567016-unsplash.jpg

Ehhez a lépéshez érkezve már feltehetően megvan egy forradalmi ötlet a fejedben, némi pénz a zsebedben, egy megbízható könyvelő, valamint ügyvéd a hátad mögött, már elkészült az üzleti terv, továbbá megtörtént az olyan kérdések tisztázása mint, a cég...

  • neve
  • székhelye, esetleg központi ügyintézés helye
  • cégformája
  • adózási formája
  • tevékenységi köre(i)
  • elektronikus elérhetősége

és hasonló adminisztrációs "apróságok".

És következhet a konkrét cégalapítás, melynek végeztével elmondhatod magadról, hogy egy vállalkozás büszke tulajdonosa vagy! Szerencsére a digitalizáció erre a területre is beköszöntött már, így legnagyobb részében online is intézheted a dolgot, ráadásul nem kell hetekig várnod, mire lefolyik az eljárás, néhány munkanap alatt a végére is érhetsz. A jól megválasztott ügyvéd pedig tovább redukálhatja az elintézendők listáját.

Számos ügyvédi iroda kínálja fel az elektronikus ügyintézés lehetőségét, így lényegében csak a papírok aláírásához kell személyesen bemenni - a társasági szerződés aláírásakor viszont minden félnek jelen kell lennie. Erre az alkalomra mindenképp vidd magad személyi igazolványod, lakcímkártyád és adókártyád, hiszen szükséged lesz rájuk! Továbbá ekkor kell kifizetni a cégalapítással járó illetékeket is.

Ez után lényegében az ügyvédi irodán van a sor, akik az aláírt dokumentumot, illetve a hozzá tartozó mellékleteket - székhely tulajdoni lapja, valamint esetleges hatósági engedélyek - elektronikus okirati formára átalakítva benyújtják a székhely szerint illetékes Cégbíróságon. Miután a Cégbíróság ellenőrizte a benyújtott dokumentumot hitelességét és helyességét, értesítést küld a vállalkozás  bejegyzéséről. A vállalkozás ekkor kapja meg 10 jegyű azonosítóját, a cégjegyzékszámot. Másrészt, amennyiben a Cégbíróság bármilyen hiányosságot tapasztalt, lehetőséget ad elektronikus úton történő hiánypótlásra, melyről a jogi képviselőt értesíti. (Ugyanakkor hozzáértő, megbízható ügyvéd esetén remélhetőleg erre nem kerül sor.)

A Cégbíróság értesíti a cég bejegyzéséről az adóhatóságot. A NAV felé történő bejelentés egyben az adóregisztrációs eljárás megkezdését is jelenti, melynek során vállalkozásod adószámot kap. Az adószám megküldésével befejeződik a cégalapítás procedúrája, minden papíralapú okiratot átvehetsz ügyvédedtől.

Ekkor jöhetnek az utolsó simítások!

A cég bejegyzésének napjától számított 8 napon belül köteles vagy vállalkozásod számára bankszámlát nyitni, és azon a tőke meghatározott részét elhelyezni. Szintén ekkortól számított 15 napon belül kell megejteni a KSH és IPA hatálya alá tartozó bejelentkezést, melyet célszerű a könyvelőre bízni, aki egyszersmind elintézheti az illetékes kereskedelmi kamaránál való bejelentést is. Ezzel egy időben érdemes meghatalmazást adni a könyvelőnek, hogy intézhesse adóügyeidet.

+1 tipp: mind saját, mind könyvelőd munkáját megkönnyíti a felhő alapú könyvelési szoftver használata, váltsatok már a kezdetekkor az ACloud-ra! ;)

 glenn-carstens-peters-203007-unsplash.jpg

Forrás: ugyintezes.magyarorszag.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acloud.blog.hu/api/trackback/id/tr6414573494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása