Az informatikusok természetesen értik, és egymás között beszélik azt a nyelvet, ami egy nem szakmabeli számára érthetetlen halandzsának tűnik.
A felhőszolgáltatás mivel egy IT-struktúra, tartogat a cégvezetők számára olyan kifejezéseket, amiket most következő bejegyzésünkben szeretnénk megismertetni, lefordítani.
Cloud computing: Számítási felhő vagy felhő alapú számítástechnika, az informatika egyik ágazata, mely rohamosan fejlődik az elmúlt évtizedben. Minden olyan szolgáltatás ide tartozik, amit a saját eszközeinkről veszünk igénybe, helytől függetlenül, a szervert bérelve.
SaaS: A felhőalapú szolgáltatásoknak három fajtája van az alapján, hogy mi maga a szolgáltatásuk. A SaaS, PaaS és IaaS közül a legnépszerűbb az SaaS, ahol a szoftver maga a szolgáltatás. Ez a szoftver pedig szolgáltató tulajdonában marad, nem kell telepíteni a felhasználó gépére, internetkapcsolaton keresztül elérhető. A szolgáltató fejleszti és hosztolja a szervereket, amiért a felhasználó licencdíjat fizet. A könyvelő szoftverek is ebbe a kategóriába tartoznak, mint az Acloud.
PaaS: A PaaS esetében a platform a szolgáltatás. Elsősorban fejlesztőknek kínál felületet a fejlesztésekhez, teszteléshez, terjesztéshez. Tehát a teljes webalkalmazás-fejlesztési életciklust támogatja.
IaaS: A háromféle szolgáltatás típus egymásra is épül. Ezek közül az IaaS az alap, mely az infrastruktúrát biztosítja, a kiszolgálókat, a virtuális gépeket, tárhelyet, hálózatot, operációs rendszereket. Semmilyen berendezést nem kell hozzá tartanunk, ugyanakkor a szoftveres környezetünk felett teljes kontrollal rendelkezünk. Akkor lehet különösen hasznos az IaaS, amikor projekt jelleggel növekszik meg a kapacitásunk egy időre. A legismertebb IaaS rendszer az Amazon Web Services.
SLA: Szolgáltatási szint megállapodás. Szerződéskötéskor a szolgáltató és a felhasználó megállapodnak a feladatokban, meghatározzák a szolgáltatás teljesítésének minimális feltételeit, a kritériumrendszert, ami alapján a minőséget mérik, valamint az árat.
CRM: Talán a legismertebb, leggyakrabban használt kifejezés a gyűjteményben. Ügyfélkapcsolat-kezelést jelent, leírja egy cég partnerei felé irányuló folyamatait. A CRM rendszerek a kilencvenes évek óta létező szoftverek, melyek kezelik a teljes folyamatot, ami az ügyfelekhez kapcsolódik.
BYOD: A „Bring Your Own Device” rövidítése, ami magyarul így szól: Hozd a saját eszközödet! Leegyszerűsítve ennyit is jelent, hogy minden dolgozó a saját eszközét használja a munkában. A szakemberek szerint így az adatok biztonságára is jobban odafigyelnek.
A digitalizáció egyre nagyobb térnyerésével időt, hatékonyságot és költséget takaríthatnak meg azok, akik használják ezeket a vívmányokat. Érdemes megismerkedni a lehetőségekkel, hiszen talán az Önt érintő legégetőbb problémákra kínálnak megoldást a fejlesztések.
Szeretné tudni, hogyan támogathatja Önt az Acloud a nagy odafigyelést igénylő könyvelési adatok kezelésében? Kérjen tájékoztatást!