Könyvelők és Vállalkozók együttműködése korlátok nélkül, felhő alapon!

Ettől lesz addiktív egy mobilapp!

2018. október 01. - Könyvelés a felhőben

pexels-photo-50614.jpeg

Évről évre érkeznek a statisztikák, mennyivel nő a mobilról történő vásárlás, regisztráció, ügyintézés vagy tájékozódás aránya az asztali PC-khez képest. A mobiltelefonunk gyakorlatilag egy mini számítógép lett a zsebünkben, amiről bárhonnan intézhetjük ügyeinket, tájékozódhatunk, vagy használhatjuk szórakozásra.

Ezzel a tendenciával összhangban a mobilos applikációk térnyerése is rohamossá vált. A reszponzivitás ma már alapvető elvárás egy weboldalnál, az igazán maximalisták azonban mobilappot is készítenek, ezzel kedveskedve látogatóiknak.

Noha nap mint nap kerülnek fel a Google Play-re vagy az App Store-ba újabbak, pont ezért komoly küzdelem folyik már a letöltésért is. A naponta látogatott weboldalaink – például a hírportálok – applikációit rutinosan letöltjük, egy-egy elhíresült játékot is, azonban a tapasztalat azt mutatja, hogy kiélezett a verseny az appok között.

Mivel egy applikáció fejlesztése a nagyobb költségű beruházásokhoz tartozik a cégen belül, ezért előre érdemes gondolkodni, hogy ne csússzon el a tervezés alapvető hibáin a megvalósítás.

Hosszas piacelemzés előzi meg egy applikáció tervezését, ahol a lehető legtöbb információt tudni kell a leendő felhasználóról, hogy minél jobban kiszolgálhassa az igényeit a késztermék. Kiknek tervezünk? Mi a célja az applikációnak? Miben segíti a leendő felhasználók életét?

A szakma tökéletes ismerete, az igények feltárása nélkül értelmetlen belevágni a fejlesztésbe, hiszen nem vagyunk tisztában a felhasználók pontos szükségleteivel, igényeivel, amik nélkül a projekt valószínűleg bukásra van ítélve.

A UX szemlélet a következő lépés, amivel rendelkeznie kell a fejlesztő csapatnak, hiszen hogy mennyire „áll kézre” az app, az javarészt ezen a fázison múlik. Természetesen ha elkészül a drótváz, a folyamatos teszteléssel kiszűrhetőek azok a hibák, amik az applikáció népszerűségére veszélyt jelentenek. És gondoljunk csak bele, sokkal jobb ebben a fázisban átesni ezeken a gyerekbetegségeken, mint élesben, minután összegyűjtöttünk számtalan negatív értékelést, már szinte esélyünk sincs a felhasználók bizalmára.

És itt ki is lyukadtunk a lényeghez, ami a letöltésekhez szükséges: a kellő számú letöltés és pozitív értékelés mind-mind az esélyünket növelik, hogy a felhasználók bizalmat szavaznak nekünk.

Ezt a folyamatot nekünk is segítenünk kell egy átgondolt marketingtevékenységgel, ahol bemutatjuk az appot használat közben, edukáljuk a közönséget, hogy lássák ők is, mennyivel könnyebb az életük vele. Virális tartalom lehet a használat közben készült felvételekből is, melyeket különféle felhívásokkal, játékokkal generálunk.

pexels-photo-407237.jpeg

Egy tetszetősen designolt ikon és alkalmazás, megtámogatva a használatát segítő marketing kampánnyal már jó esélyt ad a letöltésekre.

Mi történik ezután? Még ne dőljünk hátra, hiszen a neheze csak most jön! Rá kell szoktatnunk a használatra a felhasználókat.

A siker titka az egyszerűségben rejlik, ami ugyanakkor nem „butítja le” a sokszor igen gazdag eszköztárat, amit elérhetünk az appon belül. Gondoljunk arra, hogy mikor használják javarészt felhasználóink az appot? Amikor ráérnek! Ha egy hivatalos ügyet szeretnénk elintézni, ott nincs választási lehetőségünk, amit tapasztalhatunk az egyes felületek bonyolultságában, esetlenségében.

Egy mobilappra tekintsünk azonban úgy, mint egy fakultatívan választott „időtöltésre”, aminek a sikere attól függ, hogy jól érzi-e magát ott a felhasználó.

A napi szintű aktivitást pedig azzal generálhatjuk, ha a felhasználó rendszeresen talál frissülő tartalmat, jól kommunikált felhasználói előnyöket, vagy napi szintű feladatait tudja valóban kényelmesebben elérni az appon keresztül. A gamifikáció eszközeit használva szerethetővé válik, hiszen a statisztikákból kiderül, életkortól függetlenül szeretünk játszani.  Még egy komolyabb témájú applikációban is helyt kaphatnak ezért az olyan játékosítási stratégiák, mint a szintlépés, a gyűjthető pontok, vagy az elérendő célok és állandó versenyek.

Sikeres mobilappot készíteni nehéz, de nem lehetetlen vállalkozás, ahol hosszú távra kell készülnünk, min a tervezés, mind fejlesztés és a népszerűsítése miatt. Hosszú idő telhet el még aktív marketing kampány mellett is, mire a célközönségünk felfedezi és használni kezdi az applikációt, amit az állandó odafigyelés, az igényekre reagáló frissítések és újdonságok tesznek szerethetővé.

Mi is ismerünk és használunk egy olyan applikációt, ami a vállalkozók és könyvelők bevonásával terveztünk a leggyakoribb problémáikra megoldást kínálva. Időt spórolunk nekik, hatékonyabbá tesszük a kommunikációt és automatizáljuk a legtöbb folyamatot.

Eláruljuk, mi ez az app? Kattints!

http://acloud.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://acloud.blog.hu/api/trackback/id/tr314275327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.